Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Dop

Av milominmilo - 23 november 2010 21:07

Tack alla ni som gjorde Milos dop så fint :-)


Jenny som gjorde så fina blommor...du är så fantastiskt duktig!

  


Så här snygg var Milo:

  

  


Olivia, Milos kusin och tillika fadder sjöng en sån fin låt "Älskade barn"

Så duktig och modig hon var!!


Jag hade knåpat ihop ett häfte med lite smått och gott och de två psalmer som är obligatoriska.

  

   

   

     

Då ingen utav varken Lasse eller mig gillar den slags musikstilen så värst mycket, valde jag den klassiska "Tryggare kan ingen vara" och den fina "Du vet väl om att du är värdefull". Den sistnämnda låter ju inte alls ut som en psalm :-)

Prästen Mats var jätteduktig. Han spelade gitarr och sjöng, det var mycket uppskattat...för ingen av oss i familjen är ju särskilt ..hrm..musikaliska av sig!

Dagen efter dopet passade vi på att ta familjeporträtt. Vilket inte är helt lätt då jag är den som fotar..haha!

  


Jag måste bara smälta era hjärtan...

  

Kan man bli annat än kär i denna underbara lilla varelse?? Säger jag som är väldigt opartisk..hmm..

Han älskar när man gör "prästens lilla kråka". Han tokskrattar när man slänger han hit och dit och ner i diket. Man riktigt hör hur det killar i magen på honom. Före han åker ner i diket så vet han vad som ska hända så om man stannar upp just så skrattar han och bara liksom väntar på att få åka baklänges och "ner i diket"   

Få se då om det tar länge till innan han rullar runt på mage, han ligger på sidan och kämpar! Ligga ner det vill han absolut inte, han ska bara sitta men helst stå upp! Ungen är snart 4 månader och ska redan stå upp. Han kommer ju att springa före han kryper :-)

Kanske är det resultatet av alla "cykla med benen" stunder vi haft när han hade ont i magen som liten?!

Nu ska jag gå och sova om en stund, om några timmar lyfter jag över Milo i våran säng...han brukar vakna till vid ett-tiden. Då lyfter jag över honom, stoppar tillbaka tutten i munnen och så somnar han om. De två sista nätterna har han sovit till kl 5!! och då ätit första gången! Lite skillnad mot för att amma honom varje 1och en halv timme under natten. Jag känner mig lite piggare om man så säger.

Imorgon ska jag på massaG. Det ska bli nå grymt skönt!!!

Sen längtar jag till nästa vecka, då ska jag nog åka till Luleå någon av dagarna och våldgästa Camilla och Valter (har han inget namn ännu gossen så kallar jag honom Valter tills dess..hihi).


Gonatt :-)

 
 
Ingen bild

Mosto Lilli

23 november 2010 22:16

Men så fint allt var på dopet! Fina blommor, fint häfte men framförallt, en fin o så snygg Milo gosse!
Oj, vad moster saknar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milominmilo - 8 mars 2011 20:31

Japp. Som rubriken lyder så har lillskiten hunnit bli SJU månader. Bara att inse. Jag har ingen bebis längre.. Vart tog min bebis vägen???!!!    Har ni sett någon stiligare?! Mammas hjärta :-)      In tha hood liksom!      Jag har ska...

Av milominmilo - 14 januari 2011 09:07

Nu är Milo drygt 5 månader!! vart har tiden tagit vägen??? Allt går för fort...han ska ju vara min bebis föralltid. Mittiallt så är väl han åxå nio år och bara ska vara med kompisar :-( Mina älskade killar <3 och mosto Lilli <3 ...

Av milominmilo - 25 december 2010 23:05

av mig att inte uppdatera på en månad!! Fyyy!!! Vad händer då? Milo vänder sig hela tiden från rygg till mage, han äter gröt och potatis med diverse tillbehör, han har börjat bli kittlig..skrikskrattar när man killar honom på magen och upp mot ha...

Av milominmilo - 18 november 2010 20:52

Hmm..skumt.. Jag har "bockat av" att jag inte behöver godkänna kommentarerna i gästboken, men ändå nu när jag loggade in hade jag 5 nya att godkänna. Knas. Det var iallafall kul att se att några läser Milos blogg :-)   Nu ligger den lilla skitu...

Av milominmilo - 8 november 2010 22:05

Vem läser min blogg? Lämna en kommentar :-) Jag är så nyfiken!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards