Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Milo sover

Av milominmilo - 27 oktober 2010 12:59

..ute i vagnen. Jag har öppnat fönstret litegrann så jag kan höra om/när han vaknar. Jag har lock för ena örat så jag har sjukt irriterande nedsatt hörsel på det örat. Jag känner mig väldigt "lomhörd".

Idag har jag och Milo prompat till Bränna, jag lunchade med syrran och Milo bara snarkade på i vagnen. Han verkar då sova lite mer idag än igår. Då kanske han sov sammanlagt 2 timmar under hela dagen. Fast han var ju pigg och glad iallafall så. Sen somnade han igårkväll kring 21 och vaknade inte förrän 02.50 och sen 04.30 och sen 06.15 Det hade varit skönt om han kunde sova lite längre stunder även på morgonsidan. Men jag ska väl inte klaga.

Jag har beslutsångest..eller det kanske inte heter så heller... Jag håller på att helt gå över till flaskmatning till Milo, men typ en gång per dag och på natten så ammar jag. Jag blir så lat på natten så då är det mycket enklare att slänga fram tuttarna..haha.. Så är det ju faktiskt rätt så mysigt att kunna ge från bröstet. Men då äter han varannan timme dygnet runt. Flaska äter han med ung 3 timmars mellanrum och då kan ju Lasse mata honom åxå. Men det är ju inte lika mysigt...det känns nästan som att jag "sviker" honom när han får flaska och inte bröst.. Men det verkar ju som att han inte blir lika mätt på det jag kan erbjuda så det är väl bara att bita i det sura..och gå över helt till flaska.


Nåja, på fredag åker jag till Lule..ska kolla på en vagn. Jag måste känna på den först innan jag kan bestämma mig för om den är bra eller dålig. Den är av det billigare slaget och ingen BugaBoo för 10.000 kr men det skulle jag heller aldrig ge för en vagn! Denna kostar 1295:- endast på fredag, annars 2495:-

Jag har tänkt ha den som en "åka bort vagn", alltså inga längre promenader eller så.

Vad tycker ni??

  

Vi har i helgen som var haft kalas för Milos storasyster som fyllde nio år! Jag hoppas hon är nöjd över kalaset och presenterna :-)


   

Världens sötaste kanelbulle eller vad??


     

Milo charmar sin farmor :-)


Min stora prins och hans teaterapa-gener..haha! Här har han teater på skolan!


   

Jag måste ju även göra reklam! Moster Lillis snygga tennarmband som hon gjort åt Milo. Moster Lilli är sjuuuukt duktig på att göra tennarmband. Hon borde skaffa en blogg eller hemsida så att alla kan se hennes mästerverk *blink* *vink*. Fast man kan se hennes alster på Facebook åxå...bara hojta till om ni vill se dessa konstverk :-)

Hon gör på beställning, så varför inte skaffa julklappar eller födelsedagspresenten redan nu??     

Nu ska mamma passa på att göra inbjudningskorten till dopet lite mer klara.. Bye!      

 
 
Ingen bild

Mosto Lilli

28 oktober 2010 08:56

Men Eva! Tänk vilken bra och ansvarsfull mamma du är som ger din son mat istället för att han ska gå och vara hungrig (tänker på flaskan). Bra gjort även om mysighetsfaktorn inte är lika hög, fast tänk vad mysigt för Lasse :)
Jag snodde bilden på Milo och la in på Fejjan ;-)
Puss

 
Ingen bild

Mosto Lilli

3 november 2010 07:40

Nu börjar det vara länge sen igen...

 
Ingen bild

En som snart ger upp den här bloggen...

8 november 2010 10:35

Men hur länge sover den där Milo...???

/ M L ...igen å igen å igen å igen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av milominmilo - 8 mars 2011 20:31

Japp. Som rubriken lyder så har lillskiten hunnit bli SJU månader. Bara att inse. Jag har ingen bebis längre.. Vart tog min bebis vägen???!!!    Har ni sett någon stiligare?! Mammas hjärta :-)      In tha hood liksom!      Jag har ska...

Av milominmilo - 14 januari 2011 09:07

Nu är Milo drygt 5 månader!! vart har tiden tagit vägen??? Allt går för fort...han ska ju vara min bebis föralltid. Mittiallt så är väl han åxå nio år och bara ska vara med kompisar :-( Mina älskade killar <3 och mosto Lilli <3 ...

Av milominmilo - 25 december 2010 23:05

av mig att inte uppdatera på en månad!! Fyyy!!! Vad händer då? Milo vänder sig hela tiden från rygg till mage, han äter gröt och potatis med diverse tillbehör, han har börjat bli kittlig..skrikskrattar när man killar honom på magen och upp mot ha...

Dop

Av milominmilo - 23 november 2010 21:07

Tack alla ni som gjorde Milos dop så fint :-) Jenny som gjorde så fina blommor...du är så fantastiskt duktig!    Så här snygg var Milo:       Olivia, Milos kusin och tillika fadder sjöng en sån fin låt "Älskade barn" Så duktig ...

Av milominmilo - 18 november 2010 20:52

Hmm..skumt.. Jag har "bockat av" att jag inte behöver godkänna kommentarerna i gästboken, men ändå nu när jag loggade in hade jag 5 nya att godkänna. Knas. Det var iallafall kul att se att några läser Milos blogg :-)   Nu ligger den lilla skitu...

Ovido - Quiz & Flashcards